آیا فکر می کنید گوگل با ایندکس کردن وب سایت شما مشکل دارد؟ این ۱۴ مشکل نمایه سازی جستجو و نحوه حل آنها را بررسی کنید.
گوگل سایت شما را ایندکس نمی کند؟ نگران نباشید شما اولین نفر نیستید . مشکلات بالقوه زیادی وجود دارد که ممکن است گوگل را از فهرست کردن صفحات وب باز دارد، و این مقاله ۱۴ مورد از آنها را پوشش می دهد.
اگر سایت شما سازگار با موبایل نیست یا با مشکلات ایندکس پیچیده مواجه هستید، ونمی دانید چه کاری باید انجام دهید، پس این پست به درد شما خواهد خورد.
در تاپ دولوپرز بیاموزید که چگونه این مشکلات رایج را برطرف کنید تا Google بتواند دوباره صفحات شما را ایندکس کند.
۱. نام دامنه شما مناسب نیست
اولین دلیلی که گوگل سایت شما را ایندکس نمی کند این است که شما نام دامنه مناسبی ندارید. این ممکن است به این دلیل باشد که شما از URL اشتباهی برای محتوا استفاده میکنید یا به درستی در وردپرس تنظیم نشده است.
اگر این اتفاق برای شما می افتد، راه حل های آسانی وجود دارد.
بررسی کنید که آیا آدرس وب شما با “https://XXX.XXX…” شروع می شود یا نه، به این معنی که ممکن است شخصی به جای نام دامنه، یک آدرس IP را تایپ کند و به وب سایت شما هدایت شود.
همچنین، تغییر مسیر آدرس IP شما ممکن است به درستی پیکربندی نشده باشد.
یکی از راههای رفع این مشکل، افزودن ۳۰۱ تغییر مسیر از نسخههای WWW صفحات به دامنه مربوطه است. اگر وقتی افراد سعی میکنند چیزی مانند [سایت شما در اینجا] را جستجو کنند، به اینجا هدایت میشوند، میخواهیم آنها به نام دامنه فیزیکی شما وارد شوند.
اطمینان از داشتن نام دامنه بسیار مهم است. اگر میخواهید در گوگل رتبهبندی و رقابت کنید، این غیرقابل انکار است.
۲.وب سایت شما با موبایل سازگار نیست
از آنجایی که گوگل ایندکس سازی Mobile-First را معرفی کرد، سازگار بودن وب سایت با موبایل برای ایندکس شدن ، برای گوگل بسیار مهم است.
مهم نیست که محتوای وب سایت شما چقدر عالی باشد، اگر برای مشاهده در گوشی هوشمند یا تبلت بهینه نشده باشد، رتبه و ترافیک را از دست خواهید داد.
سازگار کردن صفحات برای موبایل ها سخت نیست، اگر وب سایت شما توسط برنامه نویس یا طراح رابط کاربری به درستی طراحی شده باشد ، شما مشکلی در این زمینه نخواهید داشت . اگر وب سایت شما سازگار نبود با پشتیبان وب سایت خود تماس بگیرید.
اولین کاری که توصیه می کنم با این مشکل انجام دهید این است که سایت خود را از طریق ابزار تست موبایل دوست گوگل اجرا کنید.
اگر “نمره قبولی” دریافت نکردید، باید کارهایی را انجام دهید تا سایت خود را موبایل پسند کنید.
۳. از زبان های برنامه نویسی پیچیده برای گوگل استفاده می کنید
اگر از زبان برنامه نویسی به روشی پیچیده استفاده می کنید، گوگل سایت شما را ایندکس نمی کند. فرقی نمیکند زبان چه باشد. میتواند قدیمی یا حتی بهروزرسانی شده باشد، مانند جاوا اسکریپت ، تا زمانی که تنظیمات نادرست باشند و باعث مشکلات و نمایهسازی شوند.
اگر وب سایت شما ایندکس نمی شود ، توصیه میکنم از طریق ابزار تست موبایل-دوستانه Google استفاده کنید تا ببینید واقعاً سایت شما برای تلفن همراه سازگار است (و هر گونه اصلاحاتی که ممکن است لازم باشد انجام دهید).
توصیه تیم تاپ دولوپرز به شما این است که اگر وب سایت شما مشکلات ایندکس و سازگاری با موبایل را دارد با پشتیبان وب سایت خود تماس بگیرید و یا با مجموعه تخصصی ما تماس بگیرید .
۴.سایت شما کند است
سایتهای با بارگذاری آهسته باعث میشوند که گوگل کمتر بخواهد که آنها را در نتایج برتر فهرست خود نشان دهد. اگر سایت شما زمان زیادی برای بارگذاری طول می کشد، ممکن است به دلیل عوامل مختلفی باشد.
حتی ممکن است محتوای زیادی در صفحه داشته باشید که مرورگر کاربر قادر به مدیریت آن نیست یا اگر از یک سرور قدیمی با منابع محدود استفاده می کنید می تواند باعث کندی وب سایت شما باشد.
راه حل ها :
از Google Page Speed Insights استفاده کنید . این یکی از ابزارهای مورد علاقه من است که در سالهای اخیر پیدا کردهام و به من کمک میکند شناسایی کنم که چه بخشهایی از وبسایت در هنگام بارگیری کند است. این ابزار صفحه وب شما را در برابر پنج روش برتر عملکرد (که برای داشتن سایتهای بارگذاری سریعتر بسیار مهم هستند) تجزیه و تحلیل میکند، مانند به حداقل رساندن اتصالات، کاهش حجم بار، استفاده از حافظه پنهان مرورگر، و غیره، و به شما پیشنهاد میدهد که چگونه میتوانید هر یک از جنبههای آن را بهبود بخشید.
از ابزاری مانند webpagetest.org استفاده کنید . این ابزار به شما اطلاع می دهد که آیا وب سایت شما با سرعت کافی بارگیری می شود یا خیر. همچنین به شما این امکان را می دهد که عناصر خاصی را در سایت خود که برای شما مشکل ایجاد می کنند، با جزئیات ببینید. تواند به شما کمک کند تا مشکلات قابل توجه سرعت صفحه را قبل از ایجاد مشکلات جدی شناسایی کنید.
دوباره از اطلاعات بینش سرعت صفحه Google استفاده کنید . ببینید کجا می توانید برای زمان بارگذاری در سایت بهبودهایی ایجاد کنید. به عنوان مثال، ممکن است ارزش کاوش در یک طرح میزبانی جدید با منابع بیشتر را داشته باشد (سرورهای اختصاصی خالص به مراتب بهتر از سرورهای مشترک هستند) یا از یک سرویس CDN استفاده کنید که محتوای ایستا را از حافظه پنهان خود در مکان های مختلف در سراسر جهان ارائه می دهد.
در حالت ایده آل، مطمئن شوید که اعداد سرعت صفحه شما به ۷۰ یا بیشتر برسد. تا حد امکان نزدیک به ۱۰۰ ایده آل است.
۵. سایت شما دارای حداقل محتوای خوب است
محتوای خوب نوشته شده برای موفقیت در گوگل بسیار مهم است. اگر حداقل محتوایی دارید که حداقل با سطوح رقبای شما مطابقت ندارد، ممکن است حتی در شکستن ۵۰ مورد برتر با مشکلات مهمی روبرو شوید.
در تجربه ما، محتوایی که کمتر از ۱۰۰۰ کلمه است، به خوبی محتوایی که بیش از ۱۰۰۰ کلمه است، قابل رقابت نیست .
آیا ما یک شرکت تولید محتوا هستیم؟ نه ما نیستیم. آیا تعداد کلمات یک عامل رتبه بندی است؟ بازهم نه.
اما، وقتی در مورد اینکه در زمینه رقابت چه کاری باید انجام دهید فکر می کنید، اطمینان از اینکه محتوای شما به خوبی نوشته شده است، کلید موفقیت است.
محتوای سایت شما باید خوب و آموزنده باشد. باید به سؤالات پاسخ دهد، اطلاعات ارائه دهد یا دیدگاهی داشته باشد که به اندازه کافی با سایت های دیگر در جایگاه شما متفاوت باشد.
اگر این استانداردها را رعایت نکنید، گوگل احتمالاً سایت دیگری با محتوای با کیفیت بهتر پیدا خواهد کرد.
اگر تعجب میکنید که چرا وبسایت شما با وجود پیروی از بهترین روشهای SEO مانند افزودن کلمات کلیدی مرتبط در سراسر متن (نکته: محتوای شما) رتبه بالایی در نتایج جستجوی Google برای برخی از کلمات کلیدی کسب نمیکند، ممکن است یکی از مقصران صفحات ساده ای باشد که در آن واقعاً وجود دارد.
صفحات ساده می توانند باعث مشکلات ایندکس سازی شوند زیرا حاوی محتوای منحصر به فرد زیادی نیستند و در مقایسه با رقبای شما حداقل سطح کیفیت را ندارند.
۶. سایت شما کاربرپسند و جذاب برای بازدیدکنندگان نیست
داشتن یک سایت کاربرپسند و جذاب برای سئوی خوب بسیار مهم است. اگر برای بازدیدکنندگان آسان باشد آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند و بدون احساس ناامیدی یا ناراحتی در وب سایت بچرخند، گوگل رتبه سایت شما را در نتایج جستجو بالاتر خواهد داد.
گوگل نمیخواهد کاربران زمان زیادی را روی صفحهای بگذرانند که بارگیری آن برای همیشه طول میکشد، پیمایش گیجکنندهای دارد یا استفاده از آن به دلیل حواسپرتیهای بیش از حد (مانند تبلیغات در بالای صفحه) بسیار سخت است.
اگر در هر دسته به جای چندین محصول فقط یک محصول را فهرست کرده اید، این می تواند دلیلی برای عدم رتبه بندی محتوای شما در گوگل باشد! مهم است که نه تنها کلمات کلیدی را در هر پست هدف قرار دهید، بلکه مطمئن شوید که همه پستهای مرتبط به مقالات/صفحههای مرتبط دیگر در موضوع مرتبط هستند.
آیا مردم دوست دارند وبلاگ شما را به اشتراک بگذارند؟ آیا خوانندگان از محتوای شما شگفت زده می شوند؟ اگر نه، پس میتواند به همین دلیل باشد که گوگل ایندکس کردن سایت شما را متوقف کرده است.
اگر شخصی به جای استفاده از کلمات کلیدی نسبی مانند «خرید»، «خرید» و غیره مستقیماً به یک صفحه محصول خاص پیوند دهد، ممکن است در نحوه پیوند صفحات دیگر به آن محصول خاص مشکلی وجود داشته باشد.
اطمینان حاصل کنید که همه محصولات لیست شده در صفحات دسته بندی در هر زیر مجموعه مربوطه نیز وجود دارند تا کاربران بتوانند به راحتی بدون نیاز به پیمایش سلسله مراتب پیوندهای پیچیده خرید کنند.
۷. شما یک حلقه تغییر مسیر دارید
حلقه های تغییر مسیر یکی دیگر از مشکلات رایج است که از ایندکس شدن جلوگیری می کند. این موارد معمولاً به دلیل یک اشتباه تایپی معمولی ایجاد میشوند و با مراحل زیر قابل رفع هستند:
صفحه ای که باعث ایجاد حلقه تغییر مسیر می شود را پیدا کنید. اگر از وردپرس استفاده میکنید، منبع HTML یکی از پستهای خود را در این صفحه یا در فایل htaccess. پیدا کنید و به دنبال «Redirect 301» بگردید تا ببینید از کدام صفحه میخواهد ترافیک را هدایت کند. همچنین ارزش آن را دارد که هر تغییر مسیر ۳۰۲ را تعمیر کنید و مطمئن شوید که روی ۳۰۱ تنظیم شده است.
از «find» در Windows Explorer (یا Command + F اگر Mac) استفاده کنید تا در تمام فایلهای حاوی «redirect» جستجو کنید تا زمانی که مشکل را پیدا کنید.
هرگونه اشتباه تایپی را برطرف کنید تا آدرس URL تکراری به سمت خود نباشد، سپس از کد تغییر مسیر مانند زیر استفاده کنید:
کدهای وضعیت مانند ۴۰۴s همیشه در کنسول جستجوی گوگل نمایش داده نمی شوند. با استفاده از یک خزنده خارجی مانند Screaming Frog، می توانید کدهای وضعیت ۴۰۴s و سایر خطاها را پیدا کنید.
اگر همه چیز خوب به نظر می رسد، از کنسول جستجوی گوگل در سایت برای بررسی مجدد سایت و ارسال مجدد آن به ایندکس سازی استفاده کنید. اگر هشدارهای جدیدی ظاهر شد و نیاز به توجه داشت، قبل از اینکه دوباره با Google Search Console بررسی کنید، یک هفته صبر کنید.
گوگل زمانی برای بهروزرسانی فهرستهای خود بطور روزانه را ندارد، اما هر چند ساعت یک بار تلاش میکند، به این معنی که گاهی اوقات ممکن است محتوای شما بلافاصله نمایش داده نشود، حتی اگر میدانید بهروزرسانی شده است. صبور باش! باید به زودی ایندکس شود.
۸. شما از افزونه هایی استفاده می کنید که Googlebot را از خزیدن در سایت شما مسدود می کند
یکی از نمونه های این افزونه پلاگین robots.txt است. اگر فایل robots.txt خود را از طریق این افزونه به صورت noindex سایت خود تنظیم کنید، Googlebot نمی تواند آن را بخزد.
یک فایل robots.txt راه اندازی کنید و موارد زیر را انجام دهید:
وقتی فایل را ایجاد می کنید، آن را به عنوان عمومی تنظیم کنید تا خزنده ها بتوانند بدون محدودیت به آن دسترسی داشته باشند.
مطمئن شوید که فایل robots.txt شما دارای خطوط زیر نیست:
User-agent: *
Disallow: /
اسلش رو به جلو به این معنی است که فایل robots.txt همه صفحات را از پوشه ریشه سایت مسدود می کند. فایل خود را به صورت زیر تنظیم نمایید :
User-agent: *
Disallow:
با خالی بودن خط disallow، این به خزندهها میگوید که همه میتوانند بدون محدودیت هر صفحه را در سایت شما بخزند و فهرست کنند (با فرض اینکه صفحات خاصی را که بهعنوان فهرستبندی نشده علامتگذاری شدهاند) داشته باشید.
۹. سایت شما از جاوا اسکریپت برای ارائه محتوا استفاده می کند
استفاده از جاوا اسکریپت به خودی خود همیشه مسئله پیچیده ای نیست که باعث مشکلات ایندکس سازی شود. یک قانون واحد وجود ندارد که بگوید JS تنها چیزی است که باعث ایجاد مشکل می شود. شما باید اول وب سایت خود را آنالیز کنید و سپس بررسی کنید که چه چیزی باعث می شود اسکریپت های وب سایت به درستی کار نکنند .
جایی که JS به عنوان یک مشکل مطرح می شود زمانی است که JS با انجام کارهای مبهم از خزیدن جلوگیری می کند . تکنیک هایی که ممکن است شبیه به پنهان کاری باشند.
اگر HTML را در مقابل HTML خام رندر کردهاید، و پیوندی در HTML خام دارید که در HTML رندر شده نیست، Google ممکن است آن پیوند را خزیده یا فهرستبندی نکند. به دلیل این نوع اشتباهات، تعریف مسائل HTML ارائه شده در مقابل HTML خام بسیار مهم است.
اگر به دنبال مخفی کردن فایل های JS و CSS خود هستید، این کار را نکنید. گوگل اشاره کرده است که آنها می خواهند تمام فایل های JS و CSS شما را هنگام خزیدن ببینند.
گوگل از شما می خواهد که همه JS و CSS را قابل خزیدن نگه دارید. اگر هر یک از آن فایلها را مسدود کردهاید، ممکن است بخواهید آنها را رفع انسداد کنید و اجازه خزیدن کامل را بدهید تا به گوگل نمای سایت شما را که به آن نیاز دارد بدهد.
۱۰. شما همه ویژگی های دامنه را به کنسول جستجوی گوگل اضافه نکردید
اگر بیش از یک نسخه از دامنه خود دارید، به خصوص در شرایطی که از http:// به https:// مهاجرت کرده اید، باید همه تغییرات دامنه خود را در کنسول جستجوی Google اضافه و ثبت کنید.
مهم است که مطمئن شوید هیچ یک از تغییرات دامنه خود را هنگام اضافه کردن آنها به GSC از دست نمی دهید.
آنها را به GSC اضافه کنید و مطمئن شوید که مالکیت خود را بر تمام ویژگی های دامنه تأیید می کنید تا مطمئن شوید که ویژگی های مناسب را دنبال می کنید.
برای سایتهای جدیدی که تازه شروع به کار کردهاند، این احتمالاً مشکلی نیست.
۱۱. متا تگ های شما روی Noindex، Nofollow تنظیم شده اند
گاهی اوقات، از طریق بدشانسی محض، متا تگ ها روی noindex، nofollow تنظیم می شوند. به عنوان مثال، سایت شما ممکن است پیوند یا صفحه ای داشته باشد که توسط خزنده گوگل ایندکس شده و سپس قبل از تغییر به noindex حذف شده است، یا به صورت پیشفرض در تنظیمات سایت nofollow تنظیم شده باشد.
در نتیجه، ممکن است آن صفحه مجددا ایندکس نشده باشد و اگر از افزونه ای برای جلوگیری از خزیدن گوگل در سایت خود استفاده می کنید، آن صفحه ممکن است دیگر هرگز ایندکس نشود.
راه حل ساده است: هر متا تگ را با کلمات noindex، nofollow روی آنها تغییر دهید تا به جای آن index و follow را بخوانند.
با این حال، اگر هزاران صفحه از این قبیل دارید، ممکن است نبردی سخت در پیش داشته باشید. این یکی از آن مواقعی است که باید دندان های خود را به هم فشار دهید و با ساییدن به جلو حرکت کنید.
۱۲.استفاده از sitemap
شما باید از نقشه سایت استفاده کنید!
نقشه سایت لیستی از تمام صفحات سایت شما است و همچنین یکی از راه های گوگل برای یافتن محتوای شماست. این ابزار کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که هر صفحه توسط کنسول جستجوی گوگل خزیده شده و ایندکس می شود.
اگر نقشه سایت ندارید، گوگل کور می شود مگر اینکه تمام صفحات شما در حال حاضر ایندکس شده باشند و ترافیک دریافت کنند.
با این حال، توجه به این نکته مهم است که نقشه سایت HTML در کنسول جستجوی گوگل منسوخ شده است. فرمت ترجیحی برای نقشه های سایت امروزه نقشه های XML هستند.
شما می خواهید از نقشه سایت خود به عنوان اطلاع به گوگل که صفحات مهم سایت شما کدام ها هستند استفاده کنید و می خواهید آن را به طور منظم برای خزیدن و نمایه سازی ارسال کنید.
۱۳. شما در گذشته توسط گوگل جریمه شده اید و هنوز آنها را رعایت نمی کنید
گوگل بارها اعلام کرده است که جریمه ها می توانند مدت ها پاپیچ شما شوند .
اگر قبلا جریمه شده اید و جریمه های خود را پاک نکرده اید، گوگل سایت شما را ایندکس نمی کند.
پاسخ به این سوال بسیار ساده است: اگر گوگل آن را جریمه کند، ممکن است نتوانند کاری در مورد آن انجام دهند زیرا جریمه ها مانند دوست ناخوانده ای که پاهای خود را روی فرش می کشد در حالی که در هر اتاق از خانه شما قدم می زند شما را دنبال می کند. .
اگر جریمه شدید، ایمن ترین مسیر پاکسازی کامل عمل خود از قبل است. شما باید محتوای کاملاً جدیدی داشته باشید و دامنه را از ابتدا دوباره بسازید یا یک بازنگری کامل محتوا انجام دهید. گوگل توضیح می دهد که آنها از شما انتظار دارند که از پنالتی به همان اندازه ای که برای ورود به پنالتی طول کشید، طول بکشید.
۱۴. سئوی تکنیکال
انجام صحیح سئوی فنی بسیار مهم است چرا که گوگل و کاربران وب سایت شما را دوست خواهند داشت .
بیایید نگاهی به برخی از مشکلات و راه حل های رایج بیندازیم، و جایی که سئو فنی می تواند به شما کمک کند.
مشکل: سایت شما به اعداد Core Web Vitals دسترسی ندارد
راه حل: سئوی فنی به شما کمک می کند تا مشکلات موجود در Core Web Vitals خود را شناسایی کرده و راهی برای اصلاح این مشکلات در اختیار شما قرار دهد. فقط به حسابرسی استراتژیک اعتماد نکنید . این همیشه در این زمینه ها به شما کمک نمی کند. برای کشف برخی از این مسائل به یک ممیزی کامل فنی سئو نیاز دارید، زیرا آنها می توانند از ساده تا فوق العاده پیچیده متغیر باشند.
مشکل: سایت شما دارای مشکلات خزیدن و نمایه سازی است
راه حل: آنها می توانند فوق العاده پیچیده باشند و به یک سئوی فنی چاشنی برای کشف آنها و تعمیر آنها نیاز دارند. اگر متوجه شدید که کشش صفر دارید یا هیچ عملکردی از سایت خود ندارید، باید آنها را شناسایی کنید.
همچنین، مطمئن شوید که بهطور تصادفی کادر «دلسرد کردن موتورهای جستجو از فهرستبندی وبسایت شما» را در وردپرس علامت نزدهاید.
مشکل: فایل robots.txt سایت شما به نحوی ناخواسته خزنده ها را از فایل های مهم مسدود می کند.
راه حل: باز هم، سئوی فنی اینجاست تا شما را از ورطه نجات دهد. برخی از سایت ها آنقدر عمیق هستند که ممکن است راهی جز حذف سایت و شروع دوباره پیدا نکنید. گزینه هسته ای همیشه بهترین گزینه نیست. اینجاست که یک متخصص سئوی فنی باتجربه به وزن طلا می ارزد.
شناسایی مسائل ایندکس سازی وب سایت یک چالش است، اما ارزش حل آن را دارد
محتوا، سئوی فنی و لینک ها همگی برای حفظ مسیر عملکرد سایت شما مهم هستند. اما اگر سایت شما دارای مشکلات ایندکس سازی باشد، تلاش شما بی نتیجه خواهد بود .
مطمئن شوید که تمام کادرها را علامت بزنید و مطمئن شوید که واقعاً سایت خود را به درست ترین روش ارائه می دهید.
و فراموش نکنید که هر صفحه از وب سایت خود را برای کلمات کلیدی مرتبط بهینه کنید! اطمینان از اینکه سئوی فنی شما در حد یکسان است ارزش آن را نیز دارد زیرا هرچه گوگل بهتر بتواند سایت شما را بخزد، فهرست کند و رتبه بندی کند، نتایج بهتری خواهید داشت.
گوگل (و ترافیک وب سایت شما) از شما تشکر خواهد کرد.
دیگر مقالات وب سایت :
اطلاعات عالی به اشتراک گذاشته شد.. واقعاً از خواندن این پست لذت بردم. با تشکر از نویسنده برای به اشتراک گذاری این پست. قدردانی می کنم
آیا می توانید در مورد محتوای مقاله خود دقیق تر توضیح دهید؟ بعد از خوندنش بازم شک دارم.
با تشکر برای به اشتراک گذاری. من بسیاری از پست های وبلاگ شما را خواندم، عالی، وبلاگ شما خیلی خوب است.